Oolders Dutch FLag Oolders USA Flag
Joost Oolders
  • Welkom
  • Projecten
    • FLOOR
    • +Participatie
    • Bright Buddha
  • Ons Werk
    • Creatief
    • Marktonderzoek
    • Participatie
  • Contact – 06 8367 2811

Ons Werk


     

Prinses Maxima



ING Prinses Maxima

logo wijzer in geldzaken

Vijf jongeren van het Denknetwerk van Youth Marketeers zijn op het ING-hoofdkantoor in debat gegaan met Prinses Maxima. Als ere voorzitter van het platform ‘Wijzer in Geldzaken’ is zij erg geïntereseerd in hoe studenten met geld omgaan. “Ik vind het heel leuk dat ze gewoon tijd vrijmaakt om er met ons over in gesprek te gaan.” zegt Rens. “Ze was heel enthousiast en toegankelijk.” vond Annelies.

Een derde van de studenten vindt het normaal om geld te lenen tijdens de studie. Vaak is het zelfs noodzaak. Studenten die lenen sluiten hun studie af met gemiddeld een schuld van 15.000 euro. “Ik denk niet dat je zomaar overal akkoord moet gaan met een prijs die op een prijskaartje staat.” vertelt Rayke aan Maxima. “Koop boodschappen voor een week, dan ben je een stuk goedkoper uit dan dat je elke dag naar de supermarkt gaat.” is een tip van Rens.

Ook krijgt de prinses te horen dat het huren van een kamer en het kopen van studieboeken tegenwoordig ’belachelijk duur’ is. “En vroeger kon je een biertje kopen voor een gulden, maar dat kan nu bijna niet eens meer voor een euro”, luidde een andere klacht. Directeur Nick Jue van ING Nederland benadrukt dat de studenten ook niet moeten overdrijven. Hij wees erop dat één van hen de allernieuwste iPhone bij zich had. “Daar ben ik nog voor aan het sparen”, lachte Jue.

 



 

     

Meer werk


Double Success

For a publisher in inspirational books Joost created a magnificent book concept that kills two birds with a stone. The idea – originally developed for…

Premium voor ABN AMRO

Iedereen houdt van geld. Zo ook jonge talenten van Youth Marketeers. Met één van Youth Marketeers’ creatief strategen bedachten zij…

Co-creatie voor Kennisnet

De mede door jongeren ontwikkelde creatieve concepten en de campagnestrategie zijn, via internet, bij duizend scholieren getoetst…



Copyright © 2018 Joost Oolders
i

Over Joost Oolders

Joost Oolders is een buitengewoon creatief en visueel denkend ondernemer in het dynamische veld van marketing, onderzoek en onderwijs. Hij werkt vooral samen met organisaties en bedrijven die bewust ondernemen, die meer willen dan alleen zelf floreren en graag bijdragen aan een betere samenleving.

Testimonial

“Ik wilde jullie nog bedanken voor het heldere zeer bruikbare onderzoeksrapport over onze digitale vetles!”
SASKIA SCHWINGHAMMER, senior communicatieadviseur Voedingscentrum

Contact

info@joostoolders.nl | (06) 8367-2811
Joost Oolders werkt vanuit Amersfoort, Groningen en Grandville (Michigan). Click hier voor contact details.


  • Welkom
  • Projecten
    • FLOOR
    • +Participatie
    • Bright Buddha
  • Ons Werk
    • Creatief
    • Marktonderzoek
    • Participatie
  • Contact – 06 8367 2811