De opdracht van Kennisnet aan Joost Oolders luidde: communiceer de inhoudelijke kwaliteiten van Kennisnet en zorg dat scholieren de Kennisnet producten en -diensten gaan gebruiken.
Scholieren van ons Denknetwerk leveren input voor de Kennisnet jongerencampagne in het voortgezet onderwijs. De voorbereiding en creatieve uitwerking van deze campagne is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met de jongeren zelf. Ter voorbereiding op de campagne spraken we met ruim duizend jongeren uit de doelgroep via hun ‘eigen’ medium: de Chat. De ideeën uit de brainstormsessies vormden de start voor de ontwikkeling van de campagne.
De mede door jongeren ontwikkelde creatieve concepten en de campagnestrategie zijn vervolgens weer, via internet, bij duizend scholieren getoetst en op basis van hun feedback bijgesteld.
Voor de campagne worden de inhoudelijke voordelen van Kennisnet gecommuniceerd via posters en freecards op de scholen in het voortgezet en middelbaar beroepsonderwijs, advertenties in jongerenbladen en een omvangrijke bannercampagne.
De campagne illustreert wat leerlingen kunnen doen met de tijd die ze besparen door met Kennisnet hun schoolwerk te maken. Zo kunnen ze in vijf eenvoudige stappen online hun werkstuk maken om zich daarna volledig storten op stap zes: de ‘opmaak en lay-out voor het weekend’. De scholieren, die hebben meegewerkt, komen ook op foto’s in de posters en advertenties terug.
Kennisnet maakt het je makkelijk.
