Youth Marketeers test zes verschillende concepten voor de jongerencampagne van Pepsi Cola. Het concept ‘Pick a new Address’ vindt de doelgroep verassend. Het past volgens de jongeren van Denknetwerk WOOH goed bij de slogan ‘Refresh your world’. Veel jongeren geloven echter niet dat Pepsi dit idee echt gaat uitvoeren.
Nou, zeker wel! Pepsi neemt jongeren serieus!
Met het Pick a new Address spel van Pepsi kun je een reis t.w.v. 15.000 euro naar je nieuwe adres winnen. Dat kan een idyllische kustplaats in Belize of een bergdorpje in Vietnam zijn. Het enige wat je hoeft te doen is een nieuw adres te prikken door met een virtuele pijl op een draaiende aardbol te gooien. Als je een nieuw adres hebt dan is het de bedoeling dat je op dat adres zoveel mogelijk vrienden maakt. Want deze nieuwe vrienden leveren punten op.
Vrienden op je nieuwe adres kun je bijvoorbeeld vinden via Facebook, je eigen ontworpen banner, maar natuurlijk ook op andere manieren. Als je eenmaal nieuwe vrienden gevonden hebt is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk contactmomenten met ze hebt, dit kan door middel van email, foto’s, sms, video’s of zelfs flessenpost. Hoe origineler jullie contactmoment is hoe meer punten jij ontvangt. Als je wint maak jij die reis naar je nieuwe adres.