Joost Oolders
  • Welkom
  • Projecten
    • FLOOR
    • +Participatie
    • Bright Buddha
  • Ons Werk
    • Creatief
    • Marktonderzoek
    • Participatie
  • Contact – (06) 8367-2811

Ons Werk


     

Beter eten live-Chat



Youth Marketeers naar minister!
Meer moestuinen in de stad. Een biologische hamburger van McDonalds! Jongeren van Youth Marketeers haar eigen denknetwerk WOOH gingen in discussie over ‘Beter Eten’. Dit vond plaats tijdens het Beter Eten Festival in Den Bosch, Hoofdstad van de Smaak 2010. In het kader van de Week van de Smaak organiseerde het ministerie van EL&I in samenwerking met Youth Marketeers een jongerendebat onder leiding van Aldith Hunkar (bekend van het Jeugdjournaal). Demissionair minister Gerda Verburg was aanwezig om met de jongeren in gesprek te gaan.

Oolders Beter Eten Live Chat

Beter eten live-Chat
Zo’n 30 jongeren van ons Denknetwerk, en leden van Jongeren Milieu Actief (JMA) en het Youth Food Movement (YFM), gingen met elkaar het gesprek aan over wat volgens hen ‘beter eten’ is. Het gesprek werd via de chat door nog eens honderden WOOH’ers thuis gevolgd.

Maatschappelijk verantwoord eten
Waar een groot deel van de jongeren aan het begin nog niet zo goed wist wat ‘duurzaam’ of ‘beter’ voedsel zou moeten betekenen, wisten een aantal anderen met veel voorbeelden uit te leggen waarom zij zoveel mogelijk duurzame keuzes maken in hun voedselaankopen. Langzamerhand kwamen de tongen los en na een uur praten werden de meest interessante vragen gesteld door de jongeren die eerder zelf aangaven nooit na te denken over waar hun voedsel vandaan komt, of hoe het geproduceerd wordt! “We moeten ons verenigen en een tegengeluid geven” werd zelfs geroepen, “om duidelijk te maken dat wij vinden dat de overheid ons goede voorlichting moet geven over wat het verschil is tussen ‘gewone’ producten en de biologische variant.” Youth Marketeers stelt niet alleen een jongerencampagne voor maar wil ook volwassenen beter informeren.

Smaaklessen op school
De jongeren vertelden de minister afsluitend dat zij vinden dat de overheid moet zorgen dat alle kinderen moeten leren waar ons voedsel vandaan komt. Subsidiëren van de gangbare melkproductie kan echt niet meer volgens de jongeren. Als het aan de jongeren ligt kan dit geld beter besteed worden om de biologische melkveehouderij te stimuleren zodat bio-producten betaalbaarder worden. Om de dag mooi af te sluiten en na te praten over de toekomst van ons voedsel gingen wethouders, bestuursleden én ondernemers met de jongeren aan tafel waar zij een kookworkshop volgden met producten uit de regio onder leiding van chefkok Evert Thielen.


Real Food clipversie from Joost Oolders & Companies on Vimeo.



 

     

Meer werk


Groningen claimt ‘talent’

Joost Oolders helpt Groningen met ‘talent’. City of Talent is een nieuw begrip en communicatie begint bij bekendheid. De eerste stap is…

Hip in plaats van Hippie

De actief betrokken mensen bij Greenpeace zijn rond de 40, schatten jongeren uit het Denknetwerk. Het zijn een stel hippies…

Unlimited online

For internationally acclaimed motivational speaker and coach Bob Proctor Joost developed GOAL33. This online personal…



Copyright © 2023 Joost Oolders
i

Over Joost Oolders

Joost Oolders is een buitengewoon creatief en visueel denkend ondernemer in het dynamische veld van marketing, onderzoek en onderwijs. Hij werkt vooral samen met organisaties en bedrijven die bewust ondernemen, die meer willen dan alleen zelf floreren en graag bijdragen aan een betere samenleving.

Testimonial

"Ik wilde jullie nog bedanken voor het heldere zeer bruikbare onderzoeksrapport over onze digitale vetles!" SASKIA SCHWINGHAMMER, senior communicatieadviseur Voedingscentrum

Contact

info@joostoolders.nl | (06) 8367-2811
Joost Oolders werkt vanuit Amersfoort, Groningen en Grandville (Michigan). Click hier voor contact details.


  • Welkom
  • Projecten
    • FLOOR
    • +Participatie
    • Bright Buddha
  • Ons Werk
    • Creatief
    • Marktonderzoek
    • Participatie
  • Contact – (06) 8367-2811