Joost Oolders helpt Groningen met ‘talent’. City of Talent is een nieuw begrip en communicatie begint bij bekendheid. De eerste stap is een koppeling tussen City of Talent en Groningen tot stand brengen. Meer universiteitssteden profileren zich als kennisknooppunt waarbij de term talent ook wordt gebruikt. Het is daarom zaak om op korte termijn voor Groningen deze associatie te claimen bij de relevante doelgroepen. De stad die als eerste deze associatie tot stand brengt maakt een geloofwaardige claim.
Wat is City of Talent? Welke belofte maken we als City of Talent? Het concept van de jongerencampagne: ‘City of talent biedt ruimte voor talent’. Het concept dat door Open Communicatie voor de campagne is ontwikkeld laat letterlijk zien dat Groningen ruimte biedt aan talent. In het concept wordt de ruimte zichtbaar gemaakt via: mm, cm, pixels, jaren, minuten, pagina’s, meters, kilometer, A4, enz. enz. De jongeren van Youth Marketeers testen het campagne materiaal.


Boodschap:
Er gaat niets boven Groningen
City of Talent
Ruimte voor talent