+Participatie maakt zich sterk jongeren structureel te betrekken bij beleidsontwikkelingen. Veel (locale) overheden en organisaties vinden het, net als +Participatie, belangrijk dat jongeren betrokken zijn bij beleid dat hen zelf aangaat. Wij hebben een goed alternatief voor jongerenraden: het Denknetwerk.
Het Denknetwerk bestaat uit een vast aantal leden. Deze jongeren worden specifiek uitgekozen op grond van uw vraag. Ze communiceren vooral met digitale middelen bijvoorbeeld in een begeleide gesloten chat-omgeving. Daarbij hebben de jongeren de beschikking over tools om hun eigen achterban te raadplegen. Uw organisatie krijgt een breed gedragen en gefundeerde mening van de jongeren.
Jongeren + Participatie is een onderdeel van Joost Oolders & Companies. Onze focus ligt op kinderen, jongeren, studenten en jong-volwassenen (8-28 jaar). Wij bieden onze klanten al meer dan 17 jaar kennis, strategie en creatie om deze doelgroep te begrijpen en te bereiken.
structurele jongerenparticipatie
jongeren begrijpen en bereiken
laagdrempelige tools
sluit aan bij hoe jongeren communiceren
17 jaar ervaring en expertise
Bekijk ook onze websites: www.plus-participatie.nl en www.denknetwerk.nl
Met dit participatie-instrument van +Participatie kunnen op een efficiënte manier relevante en authentieke meningen en ideeën achterhaald worden. De Quest is een krachtige digitale vragenlijst die door de jongeren zelf gebruikt kan worden.
Een Quest bestaat uit 10 vragen en is in te zetten voor beleidsontwikkeling, onderzoek en evaluaties. Er is de mogelijkheid tot het stellen van stellingvragen en multiple choice vragen met meer antwoordcategorieën. De Quest is gekoppeld aan een digitale testruimte voor de presentatie van afbeeldingen.
De mensen van +Participatie zijn goed in het dusdanig stellen van de vragen dat er het meest uit de jongeren wordt gehaald. U kunt volstaan met uit te leggen wat u wilt weten en waarom. De resultaten worden weergegeven in heldere tabellen en grafieken, toepasbaar gemaakt in een duidelijke advies. In één oogopslag is duidelijk wat jongeren van een thema vinden.
Jongeren uit het Denknetwerk van uw organisatie kunnen de Quest via Social Media verspreiden. Uitermate geschikt voor het verzamelen van oplossingen en ideeën uit de achterban van jongeren.
De online Chat is een laagdrempelige tool voor kwalitatief onderzoek en participatie die werkt. We hoeven het ijs niet te breken. De deelnemers zitten in hun eigen veilige omgeving achter de computer. Ze kunnen helemaal open en eerlijk zijn.
Misschien heeft u wel eens een groep jonge mensen om tafel gezet in kantoor. Het kost allereerst ontzettend veel tijd en energie om ze ter plekke te krijgen. Wanneer er vmbo-ers of mbo-ers bij aanwezig zijn, die vaak zeer praktische input verzorgen, zeggen zij minder doordat ze denken dat hoger opgeleide jongeren het beter weten. En als ze naar huis gaan, zeggen ze bij het weggaan nou juist datgene wat ze een half uur eerder hadden moet zeggen. Daarom maakt +Participatie gebruik van de Chat.
De Chat gaat in op het waarom van heersende meningen en bepaalde gedragingen. Daarbij worden bewuste motivaties van de doelgroep besproken, maar ook onbewuste motivaties kunnen worden achterhaald. +Participatie ‘verstaat’ wat Generatie Y écht beweegt.
De Chat biedt een veilige participatieomgeving voor jongeren met de mogelijkheid om dóór te vragen. Deze kan goed worden ingezet om de doelgroep zelf te laten meedenken over bijvoorbeeld de invulling van toekomstig beleid.
We maken gebruik van onze eigen jongeren-community waarin jongeren met verschillende achtergronden en interesses gemotiveerd zijn hun mening te geven. Organisaties en (locale) overheden hebben eigen panelgroepen binnen het Denknetwerk.
Overheden en organisaties moeten meer aandacht en respect hebben voor de waarden en eigenschappen van generatie Y. Ze moeten weer contact krijgen met deze jongeren. Het volstaat niet om te beweren dat iets cool is. Dat is eigenlijk het slechtste dat je kan doen. Het zijn de jongeren zelf die beslissen of iets al dan niet cool is. Het is uitdagend voor overheden om de aandacht van jongeren vast te houden. Zij wensen voortdurend geprikkeld te worden.
+Participatie staat dagelijks in contact met Generatie Y en zorgt ervoor dat ze serieus genomen wordt. Met het Denknetwerk bieden we jongeren een podium voor meningen en ideeën over lifestyle en issues. Aan Het Denknetwerk zijn onze digitale tools (Quest en Chat) gekoppeld.
Hoe kunnen we jongeren structureel bij uw organisatie betrekken? We verbinden uw organisatie op een eigen manier met uw doelgroep door jongeren zelf aan de basis te zetten van elk concept en elke strategie of creatie. U krijgt werkzame ideeën die passen bij deze tijd en bovenal bij de doelgroep.
[