In 20 jaar ondernemen heeft Joost zich gespecialiseerd in onderzoek, social media en internet marketing. Door de combinatie van zijn technische kennis, uitstekende luistervaardigheid en zijn visionaire denkstijl helpt hij zijn klanten hun visie of droom te bereiken. Hij kan in een korte tijd doorzien wie je bent, wat je markt is en wat de meeste creatieve en innovatieve manier is om een project neer te zetten. Hij heeft de gave om een sterke inhoud tot uitdrukking te brengen in een sterke vorm. Zijn motto is: “Alles is mogelijk, neem gewoon de eerste stap”.
Joost (1967) studeerde Onderwijskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen. Direct na zijn afstuderen in 1994 start hij zijn eigen onderwijsadviesbureau BOP. Hij raadt scholen aan hun eigen leerlingen te vragen wat zij vinden van de kwaliteit van het onderwijs. Deze insteek wordt vervolgens populair buiten het onderwijsveld, en het bedrijf breidt zich uit door nationaal ook overheden en bedrijven te laten luisteren naar de ideeën, gevoelens en meningen van hun eigen doelgroep.
Joost ontwikkelt zich tot creatief strateeg en werkt verder onder de namen FLOOR en Youth Marketeers. Hij helpt diverse soorten klanten een effectieve campagne te ontwikkelen (onder andere: MTV, Pepsi Cola, WuR, Rotterdam, Microsoft en Greenpeace). Zijn focus is steeds die ideeën te vinden die bedrijven kunnen inzetten om hun doelgroep effectief en op een authentieke manier te bereiken. Joost heeft werk gedaan voor belangrijke ‘New Thought Leaders’ als Bob Proctor en John Assaraf en studeerde onder meer bij Michael Beckwith, Mary Morrissey, Wayne Dyer en John Maxwell.
Joost werkt in Nederland en de Verenigde Staten, en hij woont met zijn vrouw en zoon in De Glind (bij Amersfoort).